torsdag 24 oktober 2013

Dagens wod

Igår körde jag ett crossfit wod (workout of the day)på totalt tjugo minuter. Utmaningen var att göra så många varv som möjligt och ett varv bestod av :
∙5 pullups
∙10 armhävningar
∙15 knäböj

Jag klarade totalt 18 varv och gissa vilken träningsvärk jag har idag. Jag gillar denna träningsform mycket bättre än att hänga på ett tråkigt gym. Dessutom får man upp pulsen mycket mer! Vad tror ni om att jag börjar skriva vad jag tränar mer, skulle de vara uppskattat? Jag tränar hemma eftersom de inte finns någon crossfit-box som de heter här i Alingsås. Men i helgen ska jag prova på ett crossfit pass i en
riktigt crossfit-box. De kommer bli as grymt. Så självklart kommer de komma upp på bloggen.

Kolla på den här tjejen som bara är ett år äldre än mig, alltså 17. Sjukt grym!

3 kommentarer: