tisdag 4 februari 2014

Ät vafan du vill!

Det är så mycket snack om vikt, hur snygg man ska vara och vilken perfekt kropp man ska ha hela tiden. Jag förstår precis för jag har exakt samma tankar. Jag vill ha en snygg kropp till sommar. Nu har jag absolut inga problem om hur jag ser ut nu. Jag väger precis normalt och har absolut inga komplex över min kropp. Vilket är ganska konstigt eftersom jag har fått höra ofta att jag borde träna oftare. Men det är där att man vill ha den där dröm kroppen är ganska vanligt och det är helt okej att ha sina mål. Tycker det är underbart med människor som kämpar för sina mål och se lyckan i deras ögon när dom lyckas.

Men jag tycker att det blir alldeles för mycket snack om vad man får äta och vad man inte får äta. Jag känner att vi lever bara en gång och man vet aldrig vad som händer så ta fan vara på tiden och ät något gott om du vill det. Jag försöker hålla mig till att bara äta godis osv på lördagar. Men ibland är de svårt för man känner sig verkligen sugen på något. Då känner jag att man va fan! Skit samma om jag äter lite choklad när jag är sugen på de. Man måste fan leva lite också. Ät de du vill och ha fan ingen ångest för det. Det är helt okej och du kommer inte gå upp bara för att du äter något extra ibland. Ät för att mat är livet och vi föddes för att leva ett lyckligt liv :)


1 kommentar:

  1. Bra tankar, det viktiga är att man själv tycker om sin kropp, motionera gör man för att det är kul. M E N ditt språk bör du göra någonting åt..........

    SvaraRadera